tisdag 5 februari 2013

Utstoppad ur Cybercom idag

Idag löste min stopp i loss i Cybercom ut i Swingtraderportföljen. Jag hade en stopp på 1,49 strax under 1,50 som kursen tangerade den 24 januari. Tyckte det var en bra placering. Om var det får tiden utvisa. Alltid tråkigt att bli utstoppad och sen se aktien stiga igen och sluta högre men det är sånt som händer. Tycker jag råkar ut för det ofta men det beror nog mest på att man alltid kommer ihåg dessa tillfällen. Inget att hänga upp sig på utan bara att gå vidare och leta nya intressanta affärer i andra eller samma aktie. Med Cyberccom väntar jag nog tills rapporten den 13 februari såvida det inte kommer någon trigger innan. Stiger aktien på rapporten kan det vara läge att gå in igen.

Mitt största fel i denna trade var att jag inte hade en högre stopp då aktien steg så fint varje dag. Att den plötsligt skulle gå ner så kraftigt under två dagar var jag inte beredd på. Jag skulle haft en mycket tajtare stopp så hade det blivit en betydligt bättre affär.

I långa portföljen är aktien kvar och får vara så då jag tror Cybercom har mycket att ge på lite längre sikt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar