torsdag 21 februari 2013

Flera förändringar idag

Jag blev tidigt idag utstoppad ur Volvo med en minimal vinst då jag flyttat upp stoppen.

Börsläget känns lite säkert även om det mesta ser positivt ut. Börserna har gått upp jämt och fint i tre månader så en rekyl på några procent hade inte varit förvånande. Insiders i USA storsäljer, vilket inte innebär att börsen säkert ska gå ner men det är ändå lite oroande. Tittar man historiskt så har börsen fortsatt upp ungefär hälften av gångerna insiders sålt lika mycket. Att många vill ta hem vinst när börsen stigit mycket och är uppe på rekordnivåer är inte så konstigt. Å andra sidan säljer man inte gärna om man tror börsen ska fortsätta uppåt. Vi får helt enkelt se vad som händer.

Jag blev även utstoppad ut New Wave och Rezidor idag. Båda på dagslägsta förstås. New Wave steg sedan och lyckades till om med stänga svagt på plus. Imponerande! New Wave har varit imponerande stark och jag tror den har goda möjligheter att fortsätta stiga men en rekyl hade varit välkommen efter en fantastisk uppgång på kort tid. Även Rezidor lär gå bra om konjunkturen fortsätter förbättras. För att komma in igen till en bättre kurs får båda dock gärna rekylera ner lite. Mina övriga innehav i tradingportföljen, SSAB, CDON och Stora Enso klarade nergången idag men fortsätter börsen ner är det stor risk att dessa också säljs.

Alliance Oil kom med rapport idag som togs emot bra och jag hoppade på tåget vid lunch när uppgången tog en paus. Aktien fortsatte upp och stängde strax över 57 kr där aktien vänt ner några gånger tidigare. Blir spännande att se om den fortsätter upp imorgon. Utbrottstrading är kul då det ofta blir lite action samtidigt som det ger goda möjligheter till bra vinst. Jag kunde hoppat av innan stängning med en vinst på 5% vilket hade varit riktigt bra men valde att stanna kvar då uppgången var bra på en negativ börs och under stor omsättning. Bör vara ganska god chans att aktien fortsätter uppåt imorgon.





































Jag funderade även på att köpa lite SEMAFO som steg efter att presenterat nyheter som togs emot poitivt men kunde inte bestämma mig utan lät bli vilket jag ångrar lite nu. Aktien har gått ner mycket på kort tid så troligt den rekylerar upp en del nu. Kanske jag köper lite imorgon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar