måndag 11 februari 2013

Utstoppad och köpt nytt

Blev utstoppad ur Boliden på 114 kr idag när rapporten kom. Aktien gick ner till 109 kr som lägst och stängde på 113 kr.


















SSAB som kom med rapport i fredags och då gick ner med 5% vände upp idag och jag köpte en post på 51,50. Såg ut som att USA-börserna skulle öppna uppåt men när de senare öppnade svagt nedåt så sjönk SSAB något och slutade dagen på 50,70, en uppgång på 0,3% under ganska bra omsättning. Spännande att ser hur utvecklingen blir under veckan.

8 kommentarer:

  1. hej!

    Trevlig läsning! Kolla in Tele2 + Stora Enso + Telia. Väldigt nedtryckta och kortsiktiga köpsignaler i mitt system.

    Kul att Du hoppade på Nokia som jag skrev om på Xtremtfokuserat!

    Lycka till!

    /Fredde

    SvaraRadera
  2. Kul utbyte av idéer! Nokia har stigit fint sedan jag köpte.

    Tack för tipsen, de ser intressanta ut om de bryter upp men marknaden är lite avvaktande just nu. Jag håller även koll på Swedish Match och Semafo. Man kan ju undra hur långt Semafo ska falla innan den vänder upp.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Kul med Nokia:) Ja det är nyttigt att utbyta ideer!

    Stora och Tele2 är nedtryckta som attans + är i Fearzone....kommer säkert att lyfta 5-10% inom kort.

    /Fredde

    SvaraRadera
  4. God kväll!

    Nu har jag lagt upp mina köpsystem baserat på Fearzone och STO Slow. En aktie som dök upp på radarn är Swedis Match. Kort målkurs 231 kr. OBS rapport 20 februari!

    /Fredde

    SvaraRadera
  5. Tack för fler tips! Både Stora Enso och Tele2 har handlats ner efter rapporterna så risken finns att de får en tråkig utveckling framöver. När det gäller Swedish Match så är det svårt att avgöra om den kommer att handlas ner mer inför rapporten.

    Det verkar som att många viktar om till mer konjunkturkänsliga bolag så det är möjligt dessa bolag kommer att gå dåligt ett bra tag, liksom Semafo och andra guldbolag som också handlas ner.

    Känns som en uppladdning inför ett nytt utbrott uppåt. Ska bli mycket spännande att se om topparna tas ut och vad som händer sen.

    SvaraRadera
  6. God kväll!

    Kul att utbyta tradingtips! Tele2 har ju megautdelning och borde snart börja klättra. Har målkurs 111 SEK. Stora har också fin utdelning och är enormt nedtryckta. Tror på en rekyl upp när som helst. Min målkurs är 43.65 SEK.

    Mmm lite vanskligt att köpa Match inför rapporten. Inte så många dagar att spela på.

    Hmmm Jordanfonden har pumpat ut mycket pos analyser. Tycker inte dom är direkt seriösa. Pass på dom!

    Lycka till!

    Fredde

    SvaraRadera
  7. Ja kanske du får rätt. Jag har inte mer att köpa för såvida jag inte blir utstoppad ur något. SSAB faller så fort jag köper in mig och jag kommer fel varje gång så jag åker kanske ut igen. Möjligt jag hoppar på Tele2 eller Stora Enso i så fall.

    Jag vill inte missa rallyt. OMX30 har pendlat mellan 1160 och 1180 i två veckor nu så bör vara tid för ett ryck snart. Förhoppningsvis uppåt!

    SvaraRadera
  8. God morgon!

    Ja ibland kommer hela tiden in fel. Bara bita ihop och använda stopp-loss! Skulle jag välja mellan Tele2 och Stora Enso så skulle jag välja Tele2. Tror att många snart tar position inför den höga utdelningen nu i vår. Jag själv har SL på 99 SEK.

    Men jag är bara en glad amatör så lita på din magkänsla.

    Lycka till idag!

    Fredde

    SvaraRadera