fredag 22 februari 2013

Köpte Millicom idag

I morse köpte jag Millicom då den ser riktigt bra ut tekniskt. Den fortsatte dock ner 0,6% idag. Lite trist då både Telia och Tele2 steg runt 2,5%.



















Alliance Oil som jag köpte igår fick idag köprekommendationer av både ABG Sundal Collier och SEB Equities idag till riktkursen 67 resp. 69 kr. Aktien steg ytterligare 3,9 procent men har 10-15% upp till de riktkurserna. Jag tror dock det är mycket möjligt aktien stiger mycket mer om marknaden är på det humöret då den sjunkit från 90 kr där den toppade i början av förra året.

Två till som tror på Alliance Oil:
https://www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=241006
http://www.privataaffarer.se/borsguiden/en-billig-lottsedel-480022

Jag funderade i morse på om jag skulle köpa SEMAFO som jag skrev igår men lät bli då den är så svår och kan gå både upp och ner 5-10%  på en dag samtidigt som spreadarna är stora och volymen ganska dålig. Dumt beslut då aktien fortsatte upp 10% idag. Hela uppgången kom de sista två timmarna och under hög volym.

2 kommentarer:

  1. Tja!
    Grattis! Fint ryck idag!

    Fredde

    SvaraRadera
  2. Ja precis som planerat! :-) Synd den vände ner men det gjorde de flesta i eftermiddag.

    SvaraRadera