måndag 25 februari 2013

Köpt Lundin Mining

Terminerna steg alltmer idag och jag köpte Lundin Mining som kom med rapport i fredags som togs emot positivt efter ett inledande fall. Aktien öppnade upp idag och jag trodde den skulle fortsätta uppåt. Tyvärr vände den ner som dry mesta och jag lyckades med bedriften att köpa på dagshögsta. Lite trist att ligga 2,5% back direkt. Får hoppas aktien vänder upp i veckan annars får jag ta smällen för mitt dåliga tålamod.

Det har dykt upp flera köprekommendationer, bland annat från Nordea på 37 kr, drygt 20% över dagens slutkurs, liksom från Placera.nu. Positivt också att Paul Conibear som är VD i Lundin Mining precis har köpt 90.000 aktier. Såvida inte hela börsen vänder neråt tror jag förutsättningarna att det här blir en bra affär är ganska goda.


















https://www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=241126

LUNDIN MINING: VD HAR KÖPT 90.000 AKTIER
 

 STOCKHOLM (Direkt) Paul Conibear köpte 90.000 aktier i Lundin Mining, där han är vd, den 20 februari.
Det framgår av Finansinspektionens insynslista.
Efter transaktionen äger Paul Conibear med familj 789.904 aktier samt 270.000 köpoptioner i Lundin Mining.

LUNDIN MINING: NORDEA SÄNKER RIKTKURS EFTER RAPPORT
09:30
STOCKHOLM (Direkt) Nordea Equity Research sänker riktkursen på Lundin Mining efter torsdagskvällens rapport till 37 kronor (42). Rekommendationen är fortsatt köp.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag köpte också Lundin Mining för två veckor sen. Det är ju tråkigt att de går ner men de kommer att gå upp igen. Erik.

    SvaraRadera