onsdag 16 januari 2013

Idag kom rekylen

Jag har varit lite förvånad att stora portföljen gått bättre än OMX30 i både uppgång och nedgång i stort sett alla dagar senaste månaden. Idag blev det dock omvänt och portföljen minskade med 0,56% jämfört med index som steg 0,28%.  Mest gick Cybercom ner idag, 7,57%. Jag har väntat på rekylen då aktien stigit nästan varje dag senaste månaden. Konstigt det inte kommit någon rekyl tidigare men naturligt att många som gjort en snabb vinst passar på att sälja av. Som mest gick aktien ner till 1,58 men vände snabbt upp och tog igen halva fallet så det ser bra ut och aktien kommer sannolikt fortsätta uppåt såvida inte börsen i sig går ner.




















En aktie som steg bra idag var Kappahl, faktiskt mest av alla på Stockholmsbörsen, efter en bättre rapport än väntat. Aktien har gått bra sedan slutet av oktober och gjorde ett fint utbrott idag genom att stiga 17% under hög volym, vilket talar för vidare uppgång.

















Jag funderade på att köpa en post idag men bestämde mig för att avvakta den kommande utvecklingen då börsen står och väger. Börsen har knappt rört sig de senaste sju handelsdagarna och rimligtvis blir det snart ett utbrott. Förhoppningsvis uppåt och då kan det vara läge att ta position i SSAB igen som har fortsatt ner. Kan bli intressant när den vänder uppåt. En annan aktie jag håller lite extra koll på är SEMAFO som steg med 2,8% idag. Aktien har gått ner länge men kan bli intressant när den vänder uppåt.

http://www.redeye.se/analys/partner/snart-ny-signal-i-semafo
https://www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=238087

















Min bild av läget just nu stämmer ganska bra med tradingportalens:
www.tradingportalen.com/veckorapport-v3-fortsatt-positiva-undertoner/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar