tisdag 11 december 2012

Nordic Mines och Proffice

Dubblade innehavet i stora portföljen av Nordic Mines idag när kursen sjönk 15% till kursen 3,08. Nog bra kurs om om produktionen fortsätter öka vilket man inte kan vara säker på men förutsättningarna bör vara rätt goda. Totalt sett ligger jag dock rejält back på aktien. Kan kanske bli en bra affär till slut så den får utgöra ett par procent av portföljen.

Köpte även Proffice idag till kursen 20,00. Lite högre än tänkt men en snittkurs på 18,77 kan jag förhoppningsvis vara nöjd med.

Nu är jag snart klar med min omallokering av portföljen som jag påbörjade i oktober. Känner mig rätt nöd med innehavet nu. Återstår bara att sälja av Kungsleden (33,60 idag) och byta mot något mer intressant. Kungsleden kan dock rekylera upp en del efter den stora nedgången så svårt att veta vad som är bäst på kort sikt, sälja eller vänta? På ett par års sikt känns den dock trist och dessutom med slopad utdelning. Tycker det räcker med mindre bolag nu och funderar på att byta till Tele2 med ett P/E-tal på 10, växer med 20% och ger 10% direktavkastning.  Tele2 har stigit med 10% sedan botten, kurs 119,90. Frågan är när jag ska byta? Idag gick Kungsleden bäst med 2,1% mot 0,4%.

Känns skönt att snart vara klar med ändringarna av portföljen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar