söndag 16 december 2012

Kommande vecka (51)

Har bestämt mig för att byta Trelleborg mot Autoliv i stora och lilla portföljen om inget oförutsett inträffar. Trelleborg går kanske bättre på kort sikt men tror Autoliv kan gå mycket bra på lite längre sikt.

Ska ju även byta Kungsleden mot Tele2 men nu har Kungsleden piggnat till ordentligt så avvaktar med bytet.

Alla dagar i förra veckan gick portföljen bättre än index såväl vid uppgång som nedgång. Väldigt bra då jag är medveten om att en del innehav har lite större risk.

I tradingportföljen funderar jag på att köpa mer Cybercom (1,38) som gått bra under ökad volym i december. Läste idag att Investtech tror den kan gå upp till 3 kr. Inte omöjligt med tanke på att den fallit kraftigt under året. http://www.di.se/artiklar/2012/12/14/teknisk-analys-har-ar-de-snabba-klippen/

Funderar också på att köpa Oriflame som stigit bra och gett köpsignal under ökad volym. Även Insiders har ökat.

Funderar sen också på SSAB och CDON som jaga tidigare varit inne i och som brukar trenda mycket både uppåt och nedåt. Båda har gått ner lite nu och kanske ska ta fart igen. Enligt Börstjänaren kan SSAB gå till 75 kr. Står idag i 55,7. En potential på 35%. Inte alls omöjligt. Känner mig lite mer osäker på CDON (39,4) men den har gått ner rätt mycket tre dagar i rad och StoF faller snabbt så en upprekyl kan man vänta sig.


2 kommentarer:

  1. Hittade din blogg precis. Tillagd i listan.
    Står vid sidlinjen men ska in efterhand lägen uppstår. Tittar mycket på mining.
    Är osäker på nomi. Över 90% tillgänglighet och 120 kg. Hur ska dom då nå målet 250kg?
    Jag vill förstå mer här innan investering.
    Tore

    SvaraRadera
  2. Precis samma tanke slog mig när jag läste det men samtidigt kan de knappast göra en så stor investering utan att räkna på vad de ska kunna producera när verksamheten är intrimmad såvida de inte gjort en riktig glädjekalkyl. Hur som helst är risken hög och de uppnår kanske aldrig de uppsatta målen så man ska knappast satsa alla pengar man äger på denna lott.

    SvaraRadera