tisdag 2 april 2013

Lite förändringar i stora portföljen

Jag sålde av hela positionen i H&M idag. H&M är ett fint bolag som fortsätter att växa med nya butiker men har inte riktigt lyckats prestera enligt förväntingarna. Det har dock inte gått bra för några klädföretag och det är mycket möjligt H&M lyckas bättre framöver och dåkan aktien stiga igen. Jag ser dock bättre potential i andra aktier och har därför valt att sälja av. Jag sålde även hela positionen i NCC idag. Aktien har gått stakrt sedan jag ökade i november och det känns som ett bra läge att kliva av nu innan utdelningen.

Dessa båda aktier var två av de större innehaven och jag har och ska fördela kapitalet på flera mindre bolag jag funderat på sedan i höstas. Dagens inköp blev Tradedoubler, Kappahl, CDON, SEMAFO och 12 (!) aktier i Eniro. Kurserna i dessa bolag är nedpressade på grund av olika problem men de ser ut att vara på väg att lösa problemen och ledningen är utbytt i flera av bolagen. Jag tror de har mycket att ge men väljer att fördela kapitalet på flera bolag då man aldrig kan vara säker på hur det går. En fördel med dessa bolag är att de kan gå bra även om börsen i stort vänder ner då de lever sina egna liv. Tyvärr steg Eniro lite mycket idag så de blev bara 12 aktier men den aktien brukar röra sig en hel del så mycket möjligt det kommer bättre köplägen en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar