fredag 8 mars 2013

Sålt det mesta idag

Verkade inte som det skulle bli något rally idag trots överraskande bra jobbsiffror från USA så jag sålde av det mesta. CDON (+13,2%), Nokia (+2,6%), SSAB (+0,4%), Stora Enso (+5,5%), Tele2 (+2,4%). Alliance Oil blev jag utstoppad ur igår (-2,6%). Det blev en bra vecka, vilket var skönt efter förra veckans retliga misstag.

Det blev också ett köp idag i Axis som ser intressant ut. Köpte på 163 och har satt en stopp på 157,9.


















http://www.di.se/artiklar/2013/3/8/urstark-jobbsiffra-fran-usa/

3 kommentarer:

  1. Tjena!

    Grattis till dina vinster! Sitter och tittar på MA12 för OMX/enskilda aktier. Fan vad träffsäkert!

    Tror det är betydligt lättare att göra bra affärer ( läs: tjäna pengar ) med långa affärer.

    Ta OMX tex: På de senaste 195 måanderna så har det bildats 6 köp varav 5 har gett vinst. Vinsten är +492% och +142% om man legat still!

    Respekt!

    /Fredde

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Jag kollade också MA12 på olika bolag och tyckte inte det gav så bra resultat som för Index. Men mycket bra att utgå ifrån när det gäller långsiktiga köp. Långa affärer är lättare och det gäller bara att undvika de stora dipparna så får man bra avkastning över tiden. Jag tycker dock det är kul med korta affärer och de gör att jag håller mig uppdaterad. Om de korta affärerna ger bättre resultat än de långa får tiden utvisa.

    Just nu är jag lite orolig för en rekyl som aldrig verkar komma. Funderar på om jag ska köpa lite nytt kortsiktigt imorgon. Tre som ser intressanta ut är Eniro, Unibet och Nolato.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ja jag kan hålla med dig ang korta affärer. Men i mitt fall så kan jag känna lite spelmani. Tänkte testa lite längre affärer. Har dock en kort portfölj och jag köpte faktiskt UNIBET i fredags då STO Slow 5 bröt upp över glidande 3!!!

    MACD ger flest affärer med vinst än MA 12 på aktier/OMX. Har bestämt mig för att köpa KappAhl imorgon!!! Ligger i köp både i MA12 och MACD!

    Fredde

    SvaraRadera