tisdag 5 mars 2013

Både köp och sälj idag

Blev utstoppad ur Millicom idag. Den ville visst inte upp när nästan allt gick upp utan vände ner. Inget bra tecken. Istället köpte jag några gamla favoriter som ser intressanta ut - SSAB, Alliance Oil, Nokia och Tele2.

Trots negativa nyheter i USA och Italien i förra veckan så blev det bara en liten rekyl och börserna fortsätter uppåt. Klart positivt och jag tar position för fortsatt uppgång. Man kan tycka en uppgång på 3-4 månader bör resultera i en lite större rekyl men det kan dröja ytterligare någon månad och det är bara att följa med och se vad som händer. Omöjligt att veta. Börsen är upp 10% i år men kan gå upp 20-30% till eller rasa lika mycket beroende på vad som händer. Just nu ser det dock ut som att vi ska upp.

2 kommentarer:

  1. Väldigt tråkigt att du blev utstoppad precis innan vändningen i Millicom. Känner med dig där då jag varit med om samma sak flertal gånger tidigare.

    Jag klarade mig med 20 öres marginal från att stoplossen skulle kicka in. Använde mig av 2*ATR för att hitta rätt nivå. Kommer nog att skriva en artikel om hur det fungerar när jag testat strategin lite mer.

    Lycka till i dina nya positioner!

    SvaraRadera
  2. Ja det var retligt men det händer titt som tätt. Jag får glädja mig åt CDON som steg med nästan 10% idag.

    SvaraRadera