tisdag 19 mars 2013

Uppdatering

Förra veckan var händelsfattig. Eniro steg rejält i torsdags för att sedan falla ännu mer i fredags och min stopp utlöstes utan att aktierna blev sålda. Jag tog bort stoppen då aktien föll 3% sista minuterna. Som jag misstänkte steg aktien igen igår. Oroligheterna på Cypern har dock gjort att Eniro gått ner lite till.

Jag blev igår utstoppad ur Unibet och köpte Nokia istället. Nokia har fallit rejält och ser ut att vara redo för en liten uppgång.

Idag sålde jag Axis och Nolato med små vinster. Jag är medveten om att det finns goda möjligheter att börsen vänder uppåt igen men ifall vi står inför en lite större nedgång så vill jag säkra kapitalet. Skulle det visa sig att börsen vänder upp igen kommer det alltid nya affärsmöjligheter.

8 kommentarer:

  1. God kväll!

    Tycker Sandvik ser intressant ut. RSI2 är nere på 0 samt att aktien befinner sig i FearZone. MA 200 möter upp vid 96 kr. Ska man kliva på nu eller invänta MA200 ??

    /Fredde

    SvaraRadera
  2. Sandvik ser klart intressant ut tycker jag men där är flera som ser intressanta ut. Fortsätter börsen nedåt så lär det mesta gå ner eftersom börsen gått upp under flera månader. Det kommer kanske bättre köptilfällen även om man kan tycka det är tid för en uppstuds.

    Både Nokia och Eniro har dock gått hyfsat och stigit lite.

    Idag köpte jag New Wave som gått ner mycket senaste dagarna.

    SvaraRadera
  3. Vid 1188 ligger fd toppen. Borde fungera som stöd.

    Fredde

    SvaraRadera
  4. Ja kanske, men vår lilla börs följer bara de större börserna så det spelar inte så stor roll. Går börserna i USA ner så gör vår börs det också oavsett var stödnivåerna är.

    SvaraRadera
  5. Stämmer bra! Har köpt Sandvik på 98.80. Sätter stoppen på 95 kr.

    SvaraRadera
  6. Funderar också på Sandvik. Ser ut som en av de intressantaste kandidaterna och borde kunna stiga några procent.

    SvaraRadera
  7. Ja jag tycker Sandvik ser mycket intressanta ut! När ska man kliva ur? Målkurs?

    SvaraRadera
  8. 104 kr ser jag som målkurs men det beror lite på vad som händer i övrigt också.

    SvaraRadera