torsdag 11 juli 2013

Utbildning kostar

I början av veckan visade det sig att Nordic Mines inte lyckas producera så mycket guld som krävs för att bli lönsamt och bolaget har ansökt om rekonstruktion. Det innebar att aktien rasade ytterligare. Jag köpte aktier i Nordic Mines första gången 2010 och innehavet dubblades i värde på ett år. I början av 2012 när produktionen startade började problem och då skulle jag naturligtvis sålt direkt men  behöll aktierna md förhoppningen att problem var tillfälliga. Det var de inte! Det slutade med en lika svidande förlust som Norhtland Resoures! Men nu har jag kanske lärt mig att undvika förhoppningsbolag?

Jag håller på att jobba fram nya strategier för både min långsiktiga och kortsiktiga handel som jag tror kommer bli mer lönsam och dessutom betydligt enklare och mindre arbetskrävande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar