tisdag 23 juli 2013

Köpt CDON

Jag köpte CDON idag efter att det blev känt att två insiders köpt. Aktien har gått ner drygt 35% på knappt  två månader och efter rapporten i förra veckan tilltog raset och aktien sjönk på tre dagar från 24 till 18 kr som lägst. Idag verkade nedgången avta och när insiderköpen blev kända steg aktien något. Jag trodde den skulle stiga mer på nyheten men tydligen inte. Får se om den stiger imorgon när info om insiderköpen når ut till fler.




Långsiktigt börjar jag bli osäker på potentialen då det är en väldig konkurrens inom e-handel för tillfället med pressade marginaler som följd. Att insiders köper är dock positivt, de bör veta mer än gemene man om utvecklingen. 

SEB sänkte riktkursen efter rapporten till 40 kr men det är ändå mer än dubbelt mot vad aktien kostar idag. Handelsbanken har sänkt riktkursen till 24 kr, vilket är drygt 25% över dagens kurs

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Hur går tradingen? Varit tyst på sidan länge nu.

    Fredde

    SvaraRadera
  2. Hej Fredde,
    Jag tar det lite lugnt med tradingen just nu. Det har varit så mycket annat. Räknar med att komma igång ordentligt i september. Nu köper jag bara om det dyker upp något riktigt intressant. Jag har kvar CDON och Cybercom. Den första ligger jag +10% och den andra +0.

    Hur går det själv?

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ligger lite lågt med handeln. SAAB skriker ut köpsignaler men jag blev utstoppad.

    Tänker dock börja handla efter månadseffekten! Gjorde 4% nu senaste månadsskiftet. Inväntar nu 22-24 augusti!

    Okej lycka till!

    Fredde

    SvaraRadera
  4. Hur går det med nya strategin du skrev om ?

    Fredde

    SvaraRadera
  5. Jag har inte testat i praktiken än men teoretiskt ser det bra ut. Får se i september när jag har mer tid om strategin fungerar. Nu är det för mycket annat för att jag ska kunna ägna mig åt mer aktiv trading. Jag hoppas dock kunna lägga en hel del tid på det i höst.

    SvaraRadera