tisdag 20 januari 2015

Whipsaw

Hittade tillbaka till min gamla blogg. Fick för mig att jag skulle kolla hur jag tänkte när jag började handla mer aktivt för 2,5 år sedan och under den tid jag bloggade hur jag handlade. Jag kan nu konstatera att jag tog alldeles för stora risker och inte hade någon exitplan så jag följde med alldeles för långt i nedgångar. Sedan mitt förra inlägg i september 2013 har jag provat flera olika tradingmetoder och läst väldigt mycket om trading, speciellt riskhantering, money management och psykologi.

Till min förvåning upptäckte jag nu att jag  för ett och ett halvt år sedan påbörjat ett inlägg, som aldrig publicerats, med riktlinjer till en tradingstrategi jag tänkte anamma. Det blev inte så men jag kan konstatera att den strategin till stor del stämmer överens men hur jag resonerar nu.

Strategin beskrivs bra i The Whipsaw Song.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar